/Files/images/prozorst/01977553_n2_1.jpg

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), лише 20 % народжених дітей умовно вважається здоровими, інші – або страждають порушеннями психофізичного розвитку, або знаходяться в стані між здоров’ям і хворобою.

Визнання прав такої дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є дуже важливим на сучасному етапі розвитку освіти. Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із особливими освітніми потребами з їх здоровими однолітками.

Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними. Школа має визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.

Інклюзивне навчання– це комплекснийпроцес забезпечення рівного доступудо якісної освіти дітям із особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання узагальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно-орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

Інклюзія– це спосіб мислення і дії, які дозволяють кожній людині відчувати себе прийнятою такою, якою вона є, які забезпечують повагу і гарантують безпеку.

Мета інклюзивної освіти– створення умов для особистісного розвитку дітей із особливими потребами, формування освітньо-розвивального середовища для них шляхом забезпечення психолого-педагогічного, медико-соціального супроводу.

Завдання інклюзивної освіти:

  • запровадження інноваційних освітніх технологій у контексті форм інклюзивного навчання;
  • збереження і зміцнення морального і фізичного здоров'я вихованців;
  • різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб;
  • виховання школяра як культурної і моральної людини з етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе;
  • забезпечення права дітей із особливими потребами на здобуття загальної середньої освіти в умовах загальноосвіт­ніх навчальних закладів.

Інклюзивне навчання базується на основі психолого-педагогічного вивчення потенціалу та особливостей розвитку дитини з особливими освітніми потребами, прогнозування можливих труднощів у процесі навчання та шляхів їх подолання, соціально-педагогічної взаємодії колективу навчального закладу.

Навчально-виховний процес у класах із інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до робочого навчального плану школи, складеного на основі Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки України, з урахуванням потреб учня та особливостей його психофізичного розвитку.

Учні з особливими освітніми потребами мають ті ж самі права та обов’язки, які встановлені для учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Вони є активними учасниками позакласної роботи, яка проводиться з урахуванням психофізичних можливостей дитини і спрямована на всебічний розвиток особистості, формування позитивного соціально-психологічного статусу.

З метою забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами та з метою їх соціалізації та інтеграції в суспільство у ліцеї організовані класи з інклюзивною формою навчання. Доступ до приміщення обладнаний пандусом. У приміщенні є відповідне маркування сходів для дітей зі зниженим зором.

Діти, які за станом здоров’я не можуть відвідувати навчальний заклад, перебувають на індивідуальній формі навчання.

/Files/images/prozorst/11.jpg /Files/images/prozorst/12.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 0