Дружні поради батькам

    (тільки спільними зусиллями ми досягнемо бажаного!)

    Дитина має бути впевнена, що вона цікава Вам як Особистість.

1. Намагайтесь приділяти більше часу спілкуванню з дітьми, розвиваючи в них критичне мислення (обговорення книжки, вистави, фільму, ситуації у школі, реклами, випадку в транспорті тощо). Намагайтесь «почути» свою дитину. Небажання дитини з вами спілкуватися — привід тривожитись.

2. Розвиваймо не тільки інтелект, а виховуємо Людину (співчуття, доброту, чесність, порядність тощо).

3. Діти ще не мають чіткої шкали цінностей — допоможіть їм прийняти правильне рішення в ситуації морального вибору.

4. Допоможіть дитині в постановці найближчої цілі й підкажіть шляхи її досягнення («Ти досягнеш найвищих висот, змінюючи себе на краще»).

5. Учіть дитину справлятися з емоціями.

6. Фізичне здоров’я дитини, її режим, харчування — завдання батьків!

7. Виконання завдань учнем у той день, коли пройшов урок, збирання портфеля звечора, аналіз отриманих оцінок, своєчасний відбій — під контролем батьків.

8. Залучайте дітей до читання книжок — це єдина можливість виховати гідну Людину, а не споживача з кліповим мисленням.

9. Підтримуйте тісний зв’язок з учителями, тренерами, іншими батьками, друзями ваших дітей.

Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

Правило 1. :Заспокойтесь. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.

Правило 2.Не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.

Правило 3.Безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі.

Правило 4.: Не бийте лежачого. Двійка, а для когось і сімка – достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

Правило 5.: Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.

Правило 6.: Вибирайте найголовніше, порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.

Правило 7.: Головне - хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

Правило 8.: Найважче : оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та неуспіхами сусідського Івана.

Правило 9.: Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.

Правило 10: Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.

Правило 11: Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти.

Правило 12: Не рвіть останню нитку. Досить часто дорослі вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свою успішність у навчанні. Якщо ж в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя у навчанні.

Для того, щоб усі правила виявились ефективними, необхідно їх об’єднувати: дитина повинна бути не об’єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення.

Кiлькiсть переглядiв: 215